Vanliga frågor och svar

Vänligen kontrollera biljettklassen i din bekräftelse. Du kan läs mer om tilläggen för varje biljettklass här.

Det beror på biljettklassen du har bokat. Vänligen kontrollera biljettklassen i din bekräftelse. Du kan läs mer om tilläggen för varje biljettklass här.

Kontrollera din bokningsbekräftelse. Allt som ingår i din bokning visas i bekräftelsen. Om det inte står "bagage 23 kg" på bokningen så ingår bara ett handbagage på 10 kg. Du kan köpa till extra bagage och annat som t.ex. sittplatser i Hantera bokning. För att logga in använder du ditt bokningsnummer och lösenord.

Gå till Hantera bokning

Du kan boka allt på sidan Hantera bokning. För att logga in anger du ditt bokningsnummer (din resebyrå ger dig 6 siffror) och ditt efternamn.

Gå till Hantera bokning

Ditt förnamn (mellannamn) och efternamn på biljetten ska överensstämma med namnet på din giltiga ID-handling. Du är själv ansvarig för att namnet fylls i korrekt under bokningen. Kontrollera alltid namnen noga innan du genomför köpet. Om du bokar biljetter åt någon annan, fråga specifikt efter hur deras namn anges på ID-handlingar. För barn och spädbarn anger du exakt födelsedatum.

Förnamn och efternamn är obligatoriskt men mellannamn är ett alternativ. Om du inte angett ditt mellannamn, och det inte finns på biljetten, är det OK. Passagerare som inte angett sitt mellannamn kommer att accepteras ombord. Om passageraren vill lägga till sitt mellannamn på biljetten kan det dock göras på servicecentret enligt aktuella biljettregler och avgifter.

Vid ett mindre fel (t.ex. att efternamnet skrevs som ”Svensson” istället för ”Svenson”) finns det inget att oroa sig för. Stora namnförändringar, där det kan verka som att biljetten skulle kunna överföras från en passagerare till en annan, är dock förbjudna och ska endast ske i enlighet med biljettregler. Korrigeringar är tillåtna med bevis på att namnet har ändrats legalt, exempelvis i fråga om äktenskap.